søndag den 10. juni 2012

Hjemme......

...efter en lidt våd, og især kold tur til Hahnenklee i Harzen, men vejret bestemmer man jo ikke selv :-)     vi kom en del " under jorden "   læs : hule , miner, og der var temperaturen cirka den samme, så forskellen var ikke så stor, når man kom over jorden igen.
    Hotellet kan anbefales, vi fik faktisk en 6 personers lejlighed, til os to, så vi havde god plads, og blev godt fodret morgen og aften.


      Jeg har fået gang i mine Sunbonnet Sue ophæng igen, det er jo også ligesom på søndag, at pigerne skal døbes. Jeg må indrømme, at her er min uvidenhed om patchwork, virkelig frem :-o


     Man kan ikke bare klippe og sy tilfældig blokke, og så regne med, at det passer sammen i sidste ende. :-(   Jeg ved nu, at jeg skulle ha' startet med, 1:  at beregne, hvor stort, det sidste resultat skulle være, derefter, 2 : hvor store blokkene, som indrammer broderiet skulle være.



     Men, men, det kom til at gå op, med et par "halve" blokke, så dette bliver resultatet, og hvis nogen vil sige, at blokkene er syet forkert sammen, :-O    Så vil jeg sige : Nej, nej, sådan er mønstret :-O   ( inde i mit hoved ) .  ♥♥♥♥♥

2 kommentarer:

  1. Hej. En løbegang er den helt rigtige måde til et ophæng. Ofte laver jeg også en løbegang nederst på ophænget, så jeg kan putte en pind ind der også - og få lidt vægt nedad. God fornøjelse!

    SvarSlet
  2. Tusind tak, Maria Skal du ha for svaret, .... også med den nederste pind, jeg havde tænkt på, om hjørnerne måske ville "rulle".

    SvarSlet