søndag den 31. marts 2013

Flying Geese. . .

. . . på række, på vej i cirkel, de skal ende med at " flyve" rundt om en kompas stjerne.  syet på Amerikansk Freeze Paper, og hvor er det dog en spændende teknik.

       Gæssene er de flotteste, jeg nogen sinde har syet, fordi de  præcis passer i målene, netop fordi, de er syet på freeze papir skabelonen. Der efter skal de syes på "lagkage bidderne", og til sidst ende som fin rund dug.
       Nå, ja, nok ikke lige sådan, at gå til, det tager lidt tid, før man ser fidusen i teknikken rigtigt, men så går det ellers der ud ad.  Det drillede mig meget :-(   jeg syns, jeg havde gjor mig umage med at skære stof, i trådretning og efter skabeloner, men de passede ikke sammen, ved sammen syningen ???  og så fløj gæssene den forkerte vej rundt. ???  Hvad i alverden, var der galt . . . ????       
     OK, jeg fandt så frem til, at sy skabelonen skulle spejl vendes, det var ikke blevet nævnt,  ?? ( har aldrig prøvet teknikken før. ) Da det så var gjort, så skal jeg da lige love, at de kom til at køre. :-)  sy- skær- stryg- sy-skær - - -

        Der er så også blevet syet lid nyt i anledningen af påsken.  Kylle rylle  i flok til grene, små kantede kyllinger i gule, sorte, hvide plettede raser, som hænger fint på grene sammen med prikkede filt æg. :-)
    Høne pøne på bord og fod, sorte og hvide "perle" høns på fod, og nogle bordhøns, som faktisk kan gemme et æg under sig. :-D
     
God påske
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar