søndag den 10. marts 2013

Papar piesing . . .

. . .  eller stamps, ? ? ? jeg er kommet frem til, at det nok dækker den samme symetode. :-)


      Et ophæng med lidt kantede blomster og blade, lavet på stamps metoden, var jo noget, som jeg gerne ville lære på sy kurset, en masse røde, grønne og lyse stoffer, blev skåret, i passende strimler, for så at blive syet, i række følge på nummereret vlies blokke, som så igen blev syet sammen og kantet.
        Derefter skulle jeg så lære at quilte på min symaskiner, det vil sige, med transportøren nede, og føre stoffet rundt med hænderne, Karin siger, det er som at tegne, det ønskede quilte mønster. :-(  Det er svært, skal jeg hilse, at sige, det kræver megen øvelse, at få pæne ens sting længder og et ensartet mønster. Så inden jeg begyndte på ophænget, blev jeg rådet til, at øve mig, og et af de prøver/øve stykker, blev syet til en lille box taske, som kan bruges til lidt af hvert



        Det gik da,det er måske ikke den flottest quiltning,  jeg fik lavet på mit væg tæppe, men det er det først, som jeg selv har quiltet, jeg syns endda også, at bagsiden ser rimelig godt ud. :-)


     Og nu er mit moderne, hjemmesyede og quiltede væg tæppe kommet op på vægen i vores gang, og det pynter gevaldigt der   \O/ 

,

1 kommentar: